Escape from Tarkov – PVP képbeállítások

A kovetkező pár képpel és mondattal szeretnék (remélhetőleg) segíteni abban, hogy mindenki megtalálja azt a beállítást, vagy beállításokat, amivel könnyebben észrevehetünk mozgó dolgokat a képernyőn, legyen az Player, Scav, de akár tereptárgyak is. Szóval menjen a spotolás..


Vágjunk is bele egyből, mert mindenki ezért jött..
Összességében úgy gondolom, a képet nem egy-egy beállítás hozza ki valamilyenre, hanem az összes beállítás együttesen, hogy ne legyen olyan egyszerű 🙂 Szóval itt egy kis kezdő csomag, ami már jelentősen eltér az eredetitől, de annyira nem is kusza.

kép formában, hogy ne kelljen 50 perces videókat végignézni 45 perc marketing-el a hátán pár beállításért..

Én azt gondolom, hogy a fentebbi screenshoton szereplő beállítás, ha nem is lesz mindenkinek tökéletes, de ad egy alapot arra, hogy meglásd milyen különbség lehet a játékban. Vagy.. akár a teljesítményedben két különböző beállításon. Persze lehet, hogy akinek már nagyon ráállt a szeme a tompa utópiszikus világra, annak ez csak rontana a játékélményen és teljesítményen is, de úgy gondolom, hogy újként ezek segíthetnek

Viszont! Semmiképp sem szeretnék valami szentgrál beállítással próbálkozni 🙂 csak a különbségeket érdemes ismerni.. hátha valami jobban bejön neked is, mint a “gyári beállítás.


Oké pár szó azoknak, akik tovább olvasnák.

Texture quality: High
Ez jól jöhet, azt hiszem mindenki ismeri, élesebb textúrákat kapunk magasabb beállításon.

Shadow quality: Low
Ezt is azt hiszem mindenki ismeri, nagyon sokat lehet spórolni a teljesítményből alacsony beállításon, és ennek a beállításnak kevésbé van szerepe abban, hogy “többet lássunk” a játékból, vagy ellenfelekből, Hacsak nem az a cél, hogy csodaszép legyen 🙂

LOD (Level of detail): 2 vagy 2,5
Ez a modellek “sűrűségét” befolyásolja. Ha nagyon távol van valami, vagy nem is látható, akkor a kisebb értéket használva, a játék ezeket picit “kiszűri” – jelen esetben valamiféle zajmentesítésként lehet rá gondolni, abból a szempontból, ha egy playert szeretnénk észrevenni a bokorban, de az nem érdekel minket, hogy pontosan milyen kitűzőt visel..
A legrészletesebb dolgok a legmagasabb értéken jönnének elő.
(Nagyon! sokat lehet ezzel is spórolni teljesítményen)

Overall visibility: 1500-2000
Emeljük meg szépen, messzebb fogunk látni még akkor is, ha alacsony beállításon játszunk.

Shadow visibility: 40
Na ez már nagyon érdekes. (Vajon miért nem használnam eddig érzés.. )
Ha házak ablakát campeled lelkesen, akkor az fog feltűnni, ha a fény bejut a házba, akkor sokkal élesebben látsz be te is ha ezt alacsony értéken tartod.

Még ilyen távolságról is jelentős, hogy belátunk, majd bemegyünk-e, a fénnyel együtt..
Apróságnak tűnik, de ha ott mozgás van..



Antialiasing: FXAA
Élesebb képet fog eredményezni a küllem rovására. Ha a cél, hogy jobban kiszúrj dolgokat, érdemes ezt használni. Ha a cél “szépség” akkor pedig TAA – mondjuk ha videót készítenél.

Sharpness: 0-0.5
Magasabb értéknél FPSt fogsz veszíteni.

PostFX rész:

Brightness: 0-30
Ezt könnyen észre fogod venni, sötétebb helyeken előnyt jelent, ha ez magasabb. Persze a terrorból veszít a játékmenet, de most ez a célunk, hogy sötétebb helyeken is jobban lássunk dolgokat. (15ös érték nem fogja kiégetni a szemed 🙂 )

Saturation: 0-75
Egy kicsit “megélénkülnek” a dolgok 75ös értéken. Ha egy scaven pl piros kabát van, rendkívül jól jöhet, és egy kicsit a terror hangulatot is kiszinezzük.

Azt olvasni, ha nincs maszkod, rikítani fogsz.. erősebb színeknél ez méginkább igaz.



Clarity: 50-100
Ez is egyfajta élesítés, viszont ha túl magasra veszed, akkor az árnyékokban előfordulhat, hogy nem látsz semmit, túl sötét lesz a sötét helyeken.
Viszont közepes értéken segíthet különbséget tenni 2 tárgy (Sisak pl vs Doboz) között az élesítésből adódóan.

Érdemes próbálgatni a Colorfullness-el együtt is, hogy mikor, mi történik:

Clarity 75, Colorfullness 0. Kicsit világosabb a világ. De tompul is a kép. Szemben a bokrok egy nagyobb összefüggő pacát alkotnak. Cserébe látni a sötétebb részeket.
Clarity 100, Colorfullness 75. Minden egy kicsit élesebb, de a sötét sötétebb, figyeld jobbra a sziklát. Vagy szemben a bokrokat. A bokrok egymástól is viszonylag jól elkülönülnek. Kb látszik, hogy hol a szélük. De, ahol sötét van, ott sötét van..



Colorfullness: 0-100
Szintén szinez, egy kicsit más hangulatot, rajzfilmesebbet ad a játéknak. Ha egészen marvelfilmes világot szeretnél, told fel 100ra.

Luma sharpen: 50-100
Apróság. A fémes dolgok egy kicsit jobban kidomborodnak, talán jobban kelti azt az érzést, hogy elvágja a kezed, ha hozzáért. 🙂 Itt egy link, de tényleg apróság. Valahol (link lent) azt írják, a sötétben segíthet, de a ködön nehezebb lehet átlátni tőle.

Adaptive Sharpen: 50
Nem találtam fontos mondanivalót róla, azt ajánlják több helyen, hogy ezzel és akár az előzővel együttesen, próbálgasd ki és nagyjából.. ami tetszik.

Color Grading: Cognac
Intensity: 6
Ezt én úgy gondolom Shoreline-on a benzinkútnál fogod tudni megnézni mit csinál. (ahol a lentebbi kép készült).

Elméletileg azt csinálja (bár lehet, hogy el fog tűnni ez a “tudás” egy patch után..) hogy pl a nagy piros tartály, előbb lesz piros. Távolról szürkés, mert nem látszik a színe.. majd ahogy közelítesz, be fog pirosodni. Szóval ettől, távolabbról lesz piros, tehát távolabbról fogod látni, hogy az nem erdő vagy beton, hanem egy nagy piros üzemanyagtartály. 🙂
Ha így érthető. Offline raidben érdemes próbálgatni a hasonló helyeken:

Erre gondolok:

Link oda, ahonnan én is átvettem ezeket, hogy legyünk korrektek, a képek sajátok 🙂